دینا / سرمایه گذاری / ارزهای دیجیتال / عوامل موثر بر قیمت بیت کوین و نحوه قیمت گذاری آن

عوامل موثر بر قیمت بیت کوین و نحوه قیمت گذاری آن

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

از آنجایی که بیت کوین تحت نظارت و کنترل هیچ دولت و سازمانی نیست در نتیجه متغیر های اقتصادی بر خلاف سایر ارز های فیات ( مانند دلار ، ریال و ... ) تاثیری بر قیمت این ارز دیجیتال ندارند ، بلکه عوامل دیگری مانند قوانین و مقررات موجود ، میزان عرضه و تقاضای آن در بازار ، اخبار و رسانه ها و سایر موارد از این دست بر روی قیمت این ارز دیجیتال تاثیر گذار هستند .

 

از آنجایی که بیت کوین محبوب ترین و معتبر ترین ارز دیجیتال در بین فعالین بازار دیجیتال است به طوری که به آن لقب پادشاه ارز های دیجیتال داده شده ، در نتیجه سرمایه گذاران بسیار زیادی به دنبال اطلاعاتی در رابطه با نحوه تغییر قیمت و پیش بینی روند قیمتی این رمز ارز در آینده و کسب سود از این طریق هستند .

برای پیش بینی قیمت بیت کوین یا هر ارز دیگری لازم است تا عوامل تاثیر گذار بر آن را شناخته و تاثیر این عوامل را بر  قیمت این ارز دیجیتال بررسی کرده تا با توجه به آن ها و نحوه تغییراتشان بتوانند قیمت آینده بیت کوین را تا حدودی پیش بینی کنند . هر چقدر سرمایه گذاران تعداد عوامل بیشتری را در پیش بینی خود در نظر بگیرند می توانند روند قیمتی دقیق تری را استخراج کنند .

از آنجایی که بیت کوین تحت نظارت و کنترل هیچ دولت یا سازمانی نیست در نتیجه عوامل اقتصادی تاثیری بر قیمت آن ندارند از این رو تمامی سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال به دنبال شناختن عوامل موثر بر قیمت بیت کوین هستند لذا در ادامه به ذکر چند مورد از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین و نحوه قیمت گذاری آن پرداخته شده است .

 

برای عضویت در بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتال ایران کلیک کنید.
برای عضویت در صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر برای ایران کلیک کنید.

 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین

همانطور که گفته شد از آنجایی که بیت کوین یک ارز دیجیتال بوده و به این دلیل که این ارز ها تحت کنترل هیچ سازمانی نبوده و هیچ دولت یا بانک مرکزی آن ها را تولید نمی کند در نتیجه بر خلاف ارز های فیات ( مانند دلار ، ریال و ... ) متغیر های اقتصادی مانند تورم ، نرخ بهره ، بیکاری و ... تاثیری بر قیمت آن ندارند . 

همچنین با توجه به اینکه برای پیش بینی روند قیمیتی بیت کوین در آینده شناخت عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن ضروری می باشد ، در نتیجه در ادامه به ذکر چند مورد از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر بیت کویت پرداخته شده است . این عوامل عبارتند از :

  مقدار عرضه و تقاضا :

از بین تمامی عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین مقدار عرضه و تقاضای آن در بازار دیجیتال بیشترین تاثیر را بر روند تغییر قیمتی این رمز ارز دارد . به صورتی که اگر به هر دلیلی تقاضا برای آن زیاد شود در نتیجه سبب افزایش قیمت شده و اگر مقدار عرضه این رمز ارز زیاد شود قیمت آن کاهش خواهد یافت .

از جمله عواملی که سبب افزایش تقاضا و در نتیجه بالا رفتن قیمت آن می شود می توان به تقاضا های با حجم بالا در کوتاه مدت ( به طور مثال توسط یک نهاد یا کارگزاری خاص ) اشاره کرد ، همچنین از آنجایی که حجم کل بیت کوین های موجود در جهان محدود می باشد در نتیجه با نزدیک شدن به پایان این تعداد و کاهش عرضه قیمت آن بالا خواهد رفت .

از طرف دیگر در حال حاضر افزایش استخراج بیت کوین و عرضه آن توسط ماینر ها سبب کاهش قیمت و در نتیجه افزایش تقاضا برای این رمز ارز توسط سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال می شود ، در نتیجه این افزایش تقاضا سبب بالا رفتن قیمت بیت کوین می شود .

 قوانین و مقررات وضع شده توسط دولت ها :

از آنجایی که بیت کوین و تمامی انواع ارز دیجیتال موجود یک بازار نوظهور را تشکیل می دهند و از طرفی دیگر با توجه به اینکه متعلق به هیچ دولت یا نهاد مشخصی نیستند ، در نتیجه بسیاری از دولت ها تا کنون آن را به رسمیت نشناخته و قوانین مشخصی برای برخورد با بازار ارز دیجیتال وضع نکرده اند .

اما با توجه به محبوبیتی که بیت کوین در سال های اخیر به دست آورده است و همچنین تعداد روز افزون افرادی که شروع به سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال می کنند  ، دولت ها تصمیم به ایجاد قوانینی در راستای جلوگیری از سوء استفاده و کلاه برداری در این بازار گرفته اند . با افزایش قوانین مربوط به بازار دیجیتال به ویژه بیت کوین قیمت این رمز ارز نیز تحت تاثیر این قوانین قرار گرفته و متناسب با آن بالا یا پایین می رود .

 اخبار و رسانه ها :

همانطور که گفته شد ارز های دیجیتال به ویژه بیت کوین در حال حاضر برای سرمایه گذاران نوظهور و ناشناخته بوده و از طرفی بسیاری از افرادی که در این بازار فعالیت می کنند نیز تازه وارد و بی تجربه هستند لذا شناخت کافی در رابطه با این رمز ارز نداشته و در نتیجه رخداد های بیرونی تاثیر زیادی بر نحوه تصمیم گیری این اشخاص در رابطه با نوع سرمایه گذاری و نحوه خرید و فروش بیت کوین یا انواع ارز دیجیتال دیگر خواهد داشت .

تمام اخبارهای جهانی مرتبط با این بازار حتی در صورت کذب بودن تاثیر مثبت یا منفی خود را مستقیما بر این بازار خواهند گذاشت و این امکان وجود دارد که یک اخبار بتواند روند قیمتی بیت کوین را به طور کامل تغییر دهد . 

 وجود رمز ارزهای رقیب :

با وجود اینکه در حال حاضر بیت کویت مقام اول را در بین تمامی ارزهای دیجیتال موجود در بازار دارد و در واقع محبوب ترین رمز ارز در بین سرمایه گذاران بازار دیجیتال می باشد ، اما وجود رقبای قدرتمندی که ممکن است هر لحظه گوی سبقت را از آن بدزدند و یا این احتمال که ارز دیجیتالی به شدت قدرتمند تر و بدون داشتن نقاط ضعف موجود در بیت کوین ایجاد شود ، در هر یک از این حالت ها امکان پایین آمدن قیمت بیت کوین و سقوط ارزش آن وجود خواهد داشت .

 میزان اعتبار بیت کوین :

از آنجایی که بیت کوین و به طور کلی ارز های دیجیتال وجود فیزیکی نداشته و تنها به صورت دیجیتالی موجود هستند در نتیجه مهمترین عامل برای بقای آن میزان اعتبار و مقبولیت این رمز ارز در بین افراد و سرمایه گذاران می باشد . چنانچه به هر دلیلی از میزان محبوبیت و اعتبار بیت کویت در نزد افراد کاسته شود در نتیجه آن شاهد کاهش قیمت این رمز ارز خواهیم بود و برعکس .

لازم به ذکر است که علاوه بر موارد ذکر شده در رابطه با عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین ، موارد بسیار زیاد و متنوع تری ( مانند هزینه استخراج آن ، مقدار کامزد ماینر ها برای استخراج ، تکثیر بازار و ... ) می باشد اما در این مقاله تلاش شده تا مهمترین آن ها که بیشترین تاثیر را بر قیمت این رمز ارز دارند ذکر شود .

نحوه قیمت گذاری بیت کوین

همانطور که گفته شد بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال موجود در بازار به صورت فیزیکی وجود نداشته و تنها به شکل ارز های رمز نگاری شده در فضای دیجیتال وجود دارند ، از طرفی نیز این رمز ارز ها تحت نظارت هیچ دولتی نبوده و هیچ نهاد خاصی آن ها را تولید نمی کند به همین دلیل عوامل اقتصادی هیچ تاثیری بر روی قیمت آن ها نداشته و نمی توان با توجه به روند سایر ارز های فیات ( مانند دلار ؛ ریال و .. ) و یا تصمیمات دولت در رابطه با نحوه تغییر روند قیمتی آن ها پیش بینی انجام داد .

این موضوع سبب پیچیده شدن پیش بینی آینده قیمت بیت کوین برای سرمایه گذاران این بازار شده است ، اما می توان گفت یکی از مهمترین عواملی که تاثیر مستقیم و تعیین کننده ای بر روی قیمت این رمز ارز دارد میزان عرضه و تقاضای آن در صرافی ها و حتی کشور های مختلف می باشد . از آنجایی که هر صرافی ارز دیجیتال به صورت جداگانه فعالیت کرده و میزان عرضه و تقاضا در صرافی های ارز دیجیتال مختلف متفاوت می باشد در نتیجه معمولا یک اختلاف قیمت جزئی در بین این صرافی ها وجود دارد که کاملا طبیعی است .

 

برای عضویت در بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتال ایران کلیک کنید.
برای عضویت در صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر برای ایران کلیک کنید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عوامل موثر بر قیمت بیت کوین و نحوه قیمت گذاری آن در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون عوامل موثر بر قیمت بیت کوین و نحوه قیمت گذاری آن پاسخ دهند .